Ce înseamnă o astfel de activitate!

Posted: Mai 29, 2013 in 8) Considerații

Problem Solving Flowchart

Fig 1.Umor:  Modul de a rezolva o problemă ! [WolfEscape]

Ca să încep cu  începutul, aș vrea să menționez că am lăsat să treacă ceva timp până să mă apuc de scrierea considerațiilor, deși indicațiile erau de a realiza acest scurt eseu în următoarea zi, sau chiar în ziua aceea, pe cât posibil. Am lăsat să treacă ceva timp ca acea infuzie de informații, evenimente și păreri să se poată sedimenta și să pot extrage concluziile potrivite.

Acea activitate de a lucra în echipă, de a căuta singur informațiile și din punctul meu de vedere, de a coordona activitățile, de a căuta activitățile potrivite pentru fiecare membru al echipei, și de asemenea de a-l motiva suficient pentru a realiza eficient sarcina atribuită, mi se pare o activitate care te solicită, dar care oferă multe satisfacții la final. În plus, e distractiv, deși uneori aerul e mai tensionat, ne trece repede; și de asemenea, activitățile de genul acesta ne-a unit.

Scopul acestui gen de activități din punctul meu de vedere este acela de a realiza comunicare, muncă în echipă, și chiar și momente distractive, plus cunoașterea mai eficientă a membrilor.

În ziua finală, cea în care suntem puși față în față cu celelalte grupe, care la rândul lor au muncit la fel de mult, dacă nu mai mult sau mai bine decât noi, este momentul în care îți dai seama dacă ai realizat ceva care să impresioneze, ceva diferit, ceva care să facă auditorul să fie atent, curios și dornic să știe mai multe.

Prima dată în viață când ajungi în față și ești pus să prezinți ceva în fața unui public necunoscut, ai o senzație de panică și stres. Eficient este să-ți privești auditorul în ochi, cu câteva minute înainte de a începe; aceasta este o tehnică învățată la cursurile de pedagogie cu ajutorul căreia reușești să disipezi din stres iar, privind în ochi auditorul, ajungi să-l cunoști, și astfel, nu mai ai emoții.

 

https://i0.wp.com/blog.iqmatrix.com/wp-content/uploads/2012/03/stress-less-mind-map-2000px.jpg

Fig. 2: Cum să te stresezi mai puțin ! [IQMatrix]

În timpul prezentării, n-am avut nici o emoție deoarece, publicul fiind cunoscut, deja știam cu cine stau de vorbă, eram concentrat doar pe expunerea cât mai eficientă a datelor astfel încât să mă fac înțeles, auzit și să nu creez vreo confuzie sau nelămurire.

Pe parcursul prezentării, prezentând diferite subiecte, am observat și reacția unora dintre colegi, ceea ce m-a făcut să fiu mândru de munca depusă de mine și colegii mei de grupă deoarece, reușisem să realizăm ceva care să stârnească interes, curiozitate și într-adevăr o parte din informații era noi pentru mulți din sală.

Partea și mai frumoasă este aceea că am învățat câte ceva și din prezentările colegilor, ceva care să mă ajute pe viitor în a organiza sau prezenta momente asemănătoare cu cel de acum.

Am învățat că e mai bine să ai în față, când prezinți, și lucrul sau obiectul despre care vorbești deoarece oferi o mai mare credibilitate și de asemenea, prezentarea cu toată echipa în față mi se pare și mai interesantă deoarece prezentarea, obiectul prezentat, toate acestea, nu reprezintă doar munca mea, ci și a echipei mele, deoarece fără ei nu ajungeam la rezultatul final, sau poate nu la același rezultat.

Să fugi un km de unul singur este dificil, și iți ocupă mult timp, dar dacă această activitate se realizează în echipă, și fiecare fuge câte 100 m, altfel stau lucrurile; reușești să economisești timp și energie, iar în timpul câștigat poți face altceva.

În concluzie, munca în echipă, are numai de câștigat, dacă este o echipă bine constituită și în care fiecare își știe rolul și toți muncesc pentru un scop comun.

Ceea ce mi-a plăcut și mai mult la final a fost feedback-ul din partea celorlalte echipe care mi-au subliniat unele dintre punctele la care mai am sau avem de lucrat și care, dacă reușesc să le elimin sau să le îmbunătățesc, mă vor ajuta pe viitor în dezbaterea unor teme asemănătoare.

„Ca să câștigi, întâi trebuie să pierzi” – Acestă frază îmi vine în minte de fiecare dată când cineva îmi sublinează ceva ce eu nu am observat, sau am trecut cu vederea și de aceea, de fiecare dată când se întâmplă astfel de momente, mă bucur, deoarece învăț să fiu mai bun. Îmi mai vine în minte o frază memorabilă spusă de un fost profesor – „Omul în fiecare zi învață un lucru nou !” – ceea ce înseamnă că niciodată nu o să ajungi să știi totul sau aproape totul, dacă nu înveți continuu, te perfecționezi continuu.

Acest stil de activitate didactică în care studentul să fie lăsat să-și organizeze echipa, să caute informații, să realizeze singur tot, și la final să vină cu un rezultat, mi se pare a fi cel mai eficient deoarece învață să fie responsabil, autocritic, să își planifice cât mai eficient munca, timpul și să se autocontroleze la finalul orei, zilei sau a muncii, după care să-și extragă singur concluziile sau, cum s-a întâmplat la noi, să obținem un feedback și din părerile și punctele de vedere ale celorlalți.

Spre finalul acestui scurt eseu intitulat – Considerații – aș vrea să menționez că am învățat, ne-am distrat, ne-am stresat, am muncit și spre final am venit cu un rezultat, mai mult sau mai puțin relevant, dar esențialul este în spatele rezultatului final, acela de a contrui o echipă – Echipa UberGrup –

Nu este important ceea ce faci, atâta timp cât nu o faci cu plăcere ! – A.B.

Realizator:

 Masterand Ing. Adrian-Paul BASARMAN

Lasă un răspuns

